Een optreden voor een hoopvol einde: wat we nooit dachten nodig te hebben. Het einde van de pandemie lijkt tastbaar, maar is dit het einde dat we willen? Alexandra Frenkel betrad opnieuw een wereld van isolatie tijdens haar laatste Master of Music-recital. In het Factorium in Tilburg reflecteerde ze op emoties met nummers uit beroemde musicals zoals Into The Woods, Frozen en The Waitress.

De show werd geregisseerd door Brigitte Odett en aan de piano begeleid door Steven Van Gool. Gevoelens die als “slecht” en “zwak” werden beschouwd, werden zichtbaar tijdens meerdere lockdowns, toen veel mensen geen andere keuze hadden dan alles onder ogen te zien. In een samenleving die ons leert verdriet te overwinnen door het te negeren om nog lang en gelukkig te leven, lijkt een verandering van perspectief op zijn plaats. Stephen Sondheim, Robert en Kristen Anderson-Lopez, Duncan Sheik en vele anderen zullen ons door duisternis, reflectie en acceptatie leiden volgens Alexandra.

Alexandra beschikt over een mooie stem en speelde breekbaar maar met een komische knipoog haar voorstelling die alles in zich had met dans, spel, zang en daarnaast ook een nummer dat Alexandra speelde op haar viool. Dat toonde haar veelzijdigheid, gedrevenheid en artistieke talent dat ze heeft om haar verhaal te vertellen.

Alexandra Frenkel

Alexandra Frenkel is geboren in Oekraïne en groeide op in Duitsland, is een zangeres met klassieke roots. Ze kwam naar Nederland om een ​​droom na te jagen die ze nooit onder ogen durfde te zien totdat acteren haar anders leerde. Na drie jaar studie en de steun van Edward Hoepelman, Pia Douwes en anderen, was deze voorstelling haar laatste Fontys-optreden voordat ze de professionele wereld van muziektheater betreedt.