Dit waren de laatste woorden van Isadora Duncan voordat ze in de auto stapte, haar noodlot tegemoet.
Een voorstelling over de bezieling van Isadora Duncan verbeeld in muziek, theater en dans; een voorstelling over liefde, inspiratie en roem. Wat dreef deze vrouw, deze revolutionaire danseres, rond de overgang van 19e naar de 20e eeuw?
Duncan was haar tijd ver vooruit en werd gezien als één van de grondleggers van de moderne dans. Ze veroverde Parijs, New York, Berlijn, Wenen en Moskou. In 1906 kreeg ze haar eerste kind in Noordwijk.
Zij was geobsedeerd door het leven van de Oude Grieken, terwijl haar eigen leven zich laat lezen als een Griekse tragedie.
In de voorstelling zal Duncans favoriete muziek klinken in dialoog met het oudst gereconstrueerde lied ooit: het Griekse Seikilos-lied. Ensemble VanHoek draagt naast eigen composities zorg voor een nieuwe, interpretatie van de muziek. Daarnaast klinkt koormuziek verweven in ‘soundscapes’ van Rens Tienstra. Een muzikale route van het oude Griekenland naar Duncans Ierse wortels, met de moderne muziek als een belofte voor de toekomst.
Concept & muzikale leiding – Herma van Piekeren
Regie – Jeroen Lopes Cardozo
Choreografie – Pim Veulings
Script – Emma van Hooff
Arrangementen – VanHoek & Rens Tienstra
Scriptadviseur – Thomas Verbogt
Historisch onderzoek – Renée Korbee
Dramaturgisch onderzoek – Christiaan van Arkel
Muziek – Vocaal ensemble KunstKlank & Instrumentaal ensemble VanHoek
Met Peter Lusse, Kirsten Berkx & vele anderen.