joel_reuser_ RT @Musicalsites: Repetities musical A New Brain gestart. Lees meer op https://t.co/z7lSeHwYKq @BartelsFreek @Christanne_B @PeggySandaal @D
DemoorJonathan RT @Musicalsites: Repetities musical A New Brain gestart. Lees meer op https://t.co/z7lSeHwYKq @BartelsFreek @Christanne_B @PeggySandaal @D
Musicalsites Repetities musical A New Brain gestart. Lees meer op https://t.co/z7lSeHwYKq @BartelsFreek @Christanne_Bhttps://t.co/nfIkEHyE5U
joel_reuser_ RT @Musicalsites: Oh wat houden wij toch van @TheLionKingNL Bekijk het optredenvan de UKcast op #WestEndLIVE op onze facebooksite! #circleo
Musicalsites Oh wat houden wij toch van @TheLionKingNL Bekijk het optredenvan de UKcast op #WestEndLIVE op onze facebooksite!… https://t.co/1LLuO4Ft2j
Musicalsites We zitten weer klaar voor een tweede dag #WestEndLIVE Volg onze facebook/instagram voor live verslag! https://t.co/vmizpTzw5a
AnnabelCasteren Wat een fantastische recensie door Musicalsites.nl!! DANKJEWEL! En wat ben ik trots dat deel uit mag maken van... https://t.co/5wOlTlYu3B
Musicalsites Titanic drijft op talent @Fontys https://t.co/DAQt9RrjxC

Charley Yntema zwaait af met ‘Het Sterkste Geslacht’

Charley Yntema was al afgestudeerd aan de Frank Sanders Akademie maar toch speelde zij haar voorstelling ‘Het Sterkste Geslacht’ in het theater van het Betty Asfalt Complex, samen met de dames van ‘Blond’. Deze groep bestaat uit tweedejaars studenten Babbe van Kraaij, Merel Vrijhof, Mylene Evers en Naomi Moerdijk.

Schermafbeelding 2017 06 18 om 00.19.57

Een man, een man
Een vrouw, een vrouw
Een eeuwenoud thema opnieuw belicht
Hoe lang nog?
Elke generatie vrouwen stelt zich zelf opnieuw de vragen
Wie, Wat, Welke, Wanneer, Waarom, en Hoe

De aftrap werd gedaan door de vier sterke vrouwen van ‘Blond’ die ook de backing vocals vormde voor de solo van Charley. 'Blond' zong drie nummers uit hun eerste show die zij tijdens de zomervakantie op de plank brachten.

Daarna begon Charley met haar solo “Het Sterkste Geslacht” waarbij zij de verhoudingen in beeld bracht in diverse relaties. Thuis maar ook op het werk. Charley bezag de man – vrouw relaties van diverse kanten waarbij met een komisch sausje de verhouding treffend in beeld werd gebracht. Ook Donald Trump maakte in audio zijn opwachting met een van zijn, op zijn zachtst gezegd, opmerkelijke uitspraken. Ook kwam er nog een andere man aan het woord met nog meer vrouwonvriendelijke  uitspraken.

Charley kan haar publiek een verhaal vertellen met mooie komische en hilarische momenten maar ze verstaat duidelijk de kunst om ook rake uitspraken te doen en haar mening te geven. Ze steekt haar mening niet onder stoelen of banken en weet het gedrag van mannen in haar voorstelling absoluut treffend neer te zetten. Charley beschikt over een volle stem waarmee ze nummers zoals ‘Woman’, ‘I can cook too’ uit ‘On the town’ en ‘Kleine zwakke vrouw’ van Conny Stuart en Jasperina de Jong, nog meer kracht geeft.

Schermafbeelding 2017 06 18 om 00.17.26

De combinatie met ‘Blond’ was een goede keuze. De dames ondersteunden de voorstelling zowel vocaal als in spel. De chemie was mooi en opmerkelijk. Dat kwam tot uiting in een sketch waarbij Charley als man met gruwelijke openingszinnen het duel opzoekt met de dames. De hilariteit ten top. Daarnaast belichtte Charley ook de situatie van een vrouw in een huwelijk waarbij de man vindt dat de vrouw alleen voor de kinderen en ook haar man zorgt. Deze vrouw wil alleen het beste voor haar man en gaat naar alle hoeken van de stad om het beste eten voor haar man te halen. Ze vraagt zich hardop af waar het fout ging. Als tegenhanger zet Charley een vrouwelijke manager neer die haar personeel onder druk zet op een enigszins macho wijze waarbij ze haar mannetje staat. Daarmee vergroot Charley die situaties uit en weet ze duidelijk de komische snaar te raken.

Charley werd ondersteunt door regisseur Frank Sanders en Hilmar Leujes die haar begeleidde op de piano maar ook zijn komische talent op een bescheiden wijze in de strijd gooide. De tekst was van de hand van Pitt de Grooth.

Charley speelde deze solo als laatste voorstelling op de Frank Sanders Akademie en na de vakantie gaan de dames van Blond hun derde studiejaar in. Het Betty Asfalt Complex was de juiste locatie voor Charley om af te studeren. Een mooi intiem theater waar haar show helemaal tot haar recht kwam.